2010. november 10., szerda

Fő a természetesség!


Elsősorban természetes ételekre, de természetes anyagokra is gondolok. Az ember mégiscsak a természet gyermeke és az is van rá a legjobb hatással. Ezért jó megismerni a természetet, hiszen mindent megtalálunk benne, amire szükségünk van. Jó érzés természetes dolgokból létrehozni valamit, akár egy ruhát varrni vagy épp nemezből illetve csuhéból tündért, manót készíteni a gyerekeknek. Egyszerűen csak jó érzés a természetes közegben levés, és az, hogy valamit saját magam hoztam létre, az én energiám van benne. Egy étel elkészítésében nemcsak az játszik szerepet, hogy minél természetesebb azaz bio legyen, hanem az is, hogy én készítem el. Eleve ha van valakinek némi tapasztalata a főzést, sütést illetően, akkor már van rá érzéke, hogy mit mihez lehet keverni, felhasználni, mit lehet kihozni egy alapreceptből. Már maga a játékosság, kreatívoskodás örömet okoz a főzésben, és ezáltal, hogy „megdolgozom” az ebédért és benne van a kezem munkája, az hogy foglalkoztam vele, készültem rá, belekerül az én energiám is, ami nem mindegy, hogy milyen. Teljesen más íze van egy olyan ételnek, amit szeretettel készítünk el és esetleg aminek az alapanyagát is többnyire mi termesztettük, mintha csak úgy valamit bedobok a vízbe főni, hogy ne legyek éhes.
Nem rég sütöttem és az eredmény nagyon jó lett. Eleve készültem rá, magam törtem fel a diót, aztán pedig elkészítettem az alapreceptet és még beletettem ezt-azt amit épp gondoltam, hogy jó lenne bele. Amikor megkóstoltam valóban finom volt, de másképp, mintha lett volna benne valami plusz az egészben, ami módosítja az ízeket. Ez pedig az én szeretetem és harmóniám, illetve jókedvem. Ugyanis én gyakran énekelve-táncolva szoktam sütni-főzni, mivel szeretek – ezáltal pedig boldog vagyok és ez az ételre is hat. Valaki egyszer azt mondta, hogy a szakácsnő tudománya a fakanalában van, azaz a fakanálon keresztül bejut az ő érzelmi hogyléte is az ételbe, és így nem mindegy, hogy hogyan, miből, milyen érzelmi állapotban csinálunk bármit is. Maga a hála és a köszönet is többlet energiát ad, persze ha a szívünk is jelen van. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése