2010. november 28., vasárnap

Tudatos öltözködés

A tudatos öltözködés alatt egyszer azt értem, hogy tudni, hogy kinek mi áll jól, mi felel meg a saját típusának (ősz, nyár, tél, tavasz) és azt, hogy tudni, hogy miben érezzük jól magunkat és mit szeretnénk az adott pillanatban felvenni. Nem elég csak úgy magunkra kapni valamit. Tessék végignézni reggel a ruhatárat és eldönteni, hogy mihez van kedvünk. A színekkel, egyes ruhadarabokkal, kiegészítőkkel ugyanis pótoljuk azt, amiből hiány van, amire szükségünk van. Pl. amikor a tanítási gyakorlatomat végeztem sokszor húztam fel világoskéket, mert az a torokcsakra színe. A kommunikációé, a tanításé és a tanulásé, az igazságé. Volt, hogy pirosra vágytam, ekkor általában a gyökércsakrát erősítettem. A biztonságérzetet, a földön maradást, gyakorlatiasságot vagy éppen csak felvállaltam magam, hogy tessék itt vagyok, létezem. :) A zöldet hordó emberek a harmóniára törekednek, a rózsaszín pedig a szeretetet jelképezi. Gimis koromban sokszor húztam feketét is, de ez egy védekezés, elbújás, fal emelés, elzárkózás a külvilágtól, amely azt sugallja „ne bántsatok”. A negatív dolgokat sokszor így könnyebb elviselni, hiszen elzárjuk magunkat előle, habár jobb megoldani a dolgokat. A sárga egy vidám szín, életörömet ad, az emberekkel való létet, a kapcsolatokat szimbolizálja. A színeken kívül az sem mindegy, hogy melyik ruhadarabot szeretnénk felhúzni – ezt teljesen a megérzésre jó bízni – mert ha azt viseljük, amit szeretünk, akkor abban már egyszer jól érezzük magunkat és biztonságérzetet ad. A szoknya, ruha nagyon nőies, ezért a nőiességet és a földdel való kapcsolattartást erősíti. Mivel a szoknya alul nyitott, nem vagyunk elzárva a földtől, mint amikor nadrágot viselünk. A földel való kapcsolat pedig egyben a gyökerekkel való kapcsolat és a táplálás, a család jelképe – azaz szorosan a nőiséghez kapcsolódik. Amikor arra van szükség, hogy kemények legyünk, kiálljunk az igazunkért, erő kell egy helyzet megoldásához, akkor viszont a nadrág viselése tud ebben segíteni. Viszont a nő feladata nem az, hogy kemény legyen, hanem épp, hogy lágy mint a víz – ez persze nem jelenti azt, hogy nincs lelki ereje vagy hogy nem határozott. A kiegészítőkkel is nagyon sokat dobhatunk az öltözködésünkön. A megfelelő smink, sálak, övek, ékszerek mind mutatnak, szimbolizálnak valamit az egyéniségünkről. Tulajdonképpen az öltözködésünk azt fejezi ki, hogy mi milyenek vagyunk. Ha kiválasztottuk a megfelelő, ruhát, cipőt, sminket, kiegészítőket az adott napra, akkor a frizurára is illik odafigyelni. Jó, ha az ember megtalálja azt a frizurát, amiben szintén jól érzi magát. A nőknek ez különösen fontos, mert pl. egy hajvágás azt az érzést hívhatja elő, hogy végre megszabadultunk a múlttól, valamitől, amit már régóta cipelünk. A jól megválasztott frizura pedig segít kihozni belőlünk azt, amit szeretünk magunkban, akik vagyunk. Pl. én szeretem a barna hajszínt és a hullámos hajat, de nekem ilyen a természetes hajam, a fodrászom csak segített kihozni és hangsúlyozni azt, ami bennem van és amit szeretek. Mindennek az eredménye pedig, hogy jól érzem magam a bőrömben, szépnek és nagyon nőnek érzem magam, és ezért boldog vagyok. Ezt a boldogságot kisugárzom a környezetemre és tükör-hatással általában vissza is tér hozzám.
Még egy tipp: Nyugodtan lehet kísérletezni, a próbafülke ingyenes. Sokszor az ilyen kísérletezésekből, az új kipróbálásából születik meg egy új stílus és egy új ember. :)

Ha többet szeretnél megtudni a színtudatos öltözködésről (melyik típushoz mi illik) akkor nézz körül itt:  http://spiritualisanya.blogspot.com/p/parkapcsolat.html Öltözködés tudatossága cím alatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése