Provence
Saintes Maries de la Mer
Mária Magdolna a legenda szerint itt szállt partra
többedmagával egy evező nélküli csónakkal érkezve Palesztinából. Meglevő
hajóskönyvek szerint pedig 72-en jöttek egy hajón Izraelből vagy Egyiptomból,
mivel sok kereskedőhajó közlekedett a Földközi-tenger különböző kikötőiből a
másikba, így Izraelből és Egyiptomból is gyakran mentek hajók Marseille-be.
Egyes elmondások szerint Magdolnával utazott a lánya, más
elmondások szerint Magdolna várandós volt és megint más elképzelés pedig
egyáltalán nem említ gyerekeket. Van, aki Jézust is említi, de ezzel
kapcsolatban is több verzió létezik: van, aki szerint élve érkezett, van, aki
szerint csak a testét hozták magukkal, és van, aki szerint ikrek voltak: az
egyik meghalt, a másik Magdolnával jött.
Ezen kívül Magdolnával utazott még a
két testvére Márta és Lázár, Mária Jakobé és Mária Szalomé, Maximin, Arimathiai
József, Mária és Sára. Sára, van aki szerint egy egyiptomi szolgáló volt,
akinek Magdolnáék kiterítettek egy palástot, hogy át tudjon jönni a tengeren a
hajóhoz, mások szerint pedig egy helyi druida úrnő vagy papnő, aki kiterített a
tengerre egy palástot, hogy Magdolnáék át tudjanak jönni a tengeren Saintes Maries de la Mer-be. Megint mások szerint Sára volt Magdaléna
lánya. (jobbra)
Saintes Maries de la Mer akkoriban egy kis halászfalu volt
és Magdolnáék innen szóródtak szét különböző helyekre tanítani és gyógyítani. A kis
faluban csupán Mária Jakobé és Mária Szalomé maradt. (balra a Magdolna kép alatt)
Lázár Marseille-be ment, a kereszténység első püspöke lett,
de a rómaiak elkapták és lefejezték. Ereklyéi a Szt. Viktor apátságban
találhatóak meg. (jobbra)
Márta Tarasconba ment, ott a legenda szerint megszelídített
egy Tarascon nevű szörnyet, aki embereket evett. Innen a város elnevezése. Itt
őrzik Márta ereklyéit. (balra)
Maximin Magdolna közeli barátja volt és sok mindenben
segítette őt a franciák szerint. Ő Aix en Provance-ba (jobbra) ment, illetve róla
nevezték el St. Maximin városát.
Languedoc
Magdaléna pedig elment Rennes la Chateau-ba, illetve környékére. Ezt festmények
igazolják, illetve Sauniere története, és különös felfedezése, ami miatt a
végén kizárták az egyházból. Erről bővebben a Szent vér, Szent Grál c. könyvben lehet olvasni.
A szomszéd falu is érdekes, mivel ott van Ízisz köve:
Rennes-les-Bains.
Provence
Magdolna utolsó éveit St. Maximin la St. Baume –ban töltötte
egy barlangban. A barlang egy jégkorszakot is túlélt szent és ősi erdőben van,
ahol jelenleg több mint 500 éves fák is élnek. Az erdő annak idején druida erdő
volt, emlékét egy druida oltár őrzi. Azért is választotta ezt a részt, mert jó
rejtekhely volt és el kellett bújnia az üldözői elől. Élete végén, amikor
érezte, hogy meg fog halni üzent Maximinnak, és így félúton találkoztak St.-Maximin
határán, ahol most egy emlékoszlop áll Magdolna emlékére. Ott halt meg. Ereklyéi
St.Maximin la St. Baume templomában találhatóak (lenn). A St. Baume-i barlangban kis
templomot hoztak létre, amelyt a domonkos rendi szerzetesek felügyelnek (balra és jobbra).
Avignon: a pápai palotához tartozó templomban Márta és
Magdolna szobor is van rögtön a bejáratnál (balra).
Sok Provence-i templomban van Magdolnáról kép, szobor, vagy falfelirat, pl. Marseille-ben is (jobbra).
Sok Provence-i templomban van Magdolnáról kép, szobor, vagy falfelirat, pl. Marseille-ben is (jobbra).
Burgundia
Vézelay: kb. 15 km-re van Avallontól. A bencés apátság
alapította, hogy itt őrizzék a Provence-ból átmenekített ereklyéket 864-ben. Mária
Magdolna bazilika található itt.
A 13. században viszont megtalálták Magdolna ereklyéit St.
Maximinben, és így végül Vézelay a háttérbe szorult. St. Maximin-ban végül csak a koponyája maradt,
a teste pedig Párizsba került, a Mária Magdona templomban őrzik.
Párizs: A Mária Magdolna templomban őrzik Magdolna testét (balra). A
Szent Kápolnában is őrzik emlékét, de Magdolnáról alkotott kép, szobor a
Notre-Dame-ban (jobbra) is van.
Franciaországban még nagy az ereklyekultusz, ami igencsak
meglepett. Az ereklyékkel különösebben nem tudtam mit kezdeni, de az nagyon jól esett, hogy délen nagyfokú
Mária Magdolna tisztelet van mindenfelé. Mivel kitörölni a nép emlékezetéből nem tudták, így
hát ráépült a vallás, és legendák születtek vele kapcsolatban. A dél-franciák
nagyon vallásosak és nem hisznek abban, hogy Magdolna Jézus felesége lenne,
vagy gyerekei lennének, de azt azért ők is úgy gondolják, hogy Magdolna és
Jézus között nagyon szoros kapcsolat volt.
A franciák nagyon szeretik és tisztelik Mária Magdolnát, és képesek a fél tonnás ereklyetartót a benne levő koponyával minden évben július 22.-én felvonuláson körbe cipelni. De ugyanez történik Mária Jakobé és Mária Szalomé, illetve Sára szobrával is St. Maries de la Mer-ben. Szerencsére fontos nekik Mária Magdolna, és igyekeznek megőrizni emlékét.
A franciák nagyon szeretik és tisztelik Mária Magdolnát, és képesek a fél tonnás ereklyetartót a benne levő koponyával minden évben július 22.-én felvonuláson körbe cipelni. De ugyanez történik Mária Jakobé és Mária Szalomé, illetve Sára szobrával is St. Maries de la Mer-ben. Szerencsére fontos nekik Mária Magdolna, és igyekeznek megőrizni emlékét.
Meditációmban azt az üzenetet kaptam, hogy nagyon fontos volt a vérvonal továbbörökítése. Viszonylag kevesen kezdték el, aztán kezdett bővülni a kör, és óriási hit és erőfeszítésbe került ezt fenntartani, de hogy most erre már nincs szükség. Köszöni mindenkinek, aki részt vett benne ilyen-olyan formában, és most elengedheti, megkönnyebbülhet, mert vége van. Talán azért is tárulnak fel a titkok és tudhatunk meg annyi mindent róla. Eszembe is jutott egy jó pár évvel ezelőtti Krizantén üzenet, amely szerint a fizikai vérvonal már nem fontos, mert nagyon felhígult az évek során, és áttevődött szellemi síkra, ahol mindenki kapcsolódhat hozzá, akinek dolga van vele, aki szeretne. Erre kaptam tulajdonképpen megerősítést.
A másik üzenet az idősíkok (a múlt és a jelen) összekapcsolása volt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése