2020. szeptember 18., péntek

Szülésélmény

 


A születés hete egy nagyon jó rendezvénysorozat azoknak, akik babát szeretnének. Egyetemistaként már az elsőn is ott voltam, csak mert érdekelt. Aztán mentem mindig, amikor csak tudtam. Jó információk vannak alternatív szüléshez, otthonszüléshez, várandóssághoz, és a szülés utáni időszakhoz is. Nekem az alternatív szülés és az otthonszülés mindig is tetszett. Számomra nagyobb biztonságot ad, mint a sima kórházi. Talán azért is, mert egyrészt otthonszülésnél is hamar kórházba lehet érni, ha kell (különben nem engedélyezett), és mert a családomban, azoknak a nőknek, akik bábával szültek otthon jó és gyors szülésük volt, míg a kórházban szülőké meglehetősen nehéz (nem is szültek többet). Jó, azért azóta változtak a dolgok, de azért nekem nagyon jól esett az, hogy volt idő, hogy mantra zenére szülhettem gyertyafényben, és közben elmondhattam a szülésznőnek és a dúlának mindent, ami közben bennem a felszínre jött. Számomra az ő és a párom támogató jelenlétén kívül még nagyon fontos volt a szabad mozgás, és az, hogy közben ihattam vizet, ahányszor és amennyit csak akartam, illetve ehettem is (bár azt inkább csak a fájások elején kívántam). Nem is foglalkoztam nagyon azzal, hogy épp hány percesek a fájások, hanem teljesen benne voltam a folyamatban, és annak örültem, hogy két fájás között, akármilyen gyorsan követik egymást, mindig van szünet. Ha én nem mozoghattam volna ülve és állva úgy, ahogy akartam, és ha nem ihattam volna vizet, akkor az egy kínszenvedés lett volna. Sőt, még ellazító zene nélkül se tudtam volna így szülni, és ráadásul gyorsan (ok, ez a baba érdeme). Igazából, én úgy éltem meg, hogy jó szülésem volt. Erre sokat is készültem, csak épp azzal nem foglalkoztam, hogy mi lesz utána. A hormonok miatt vagy, mert ilyen alkat vagyok, állandó készenléti állapotban voltam, nem tudtam aludni a kórházban, aminek sajnos negatív következményei lettek. Sok-sok segítséggel végül is kilábaltam belőle, amiért nagyon hálás vagyok.

Amit már másképp csinálnék:

- nem annyit aggódni a kiírt dátumon és az orvosi vizsgálatokon; elfogadni, ahogy lesz úgy lesz

- sokkal jobban bízni az égiekben és a születendő babában, hogy ő akkor fog születni, amikor itt az ideje,

- bízni abban, hogy ahhoz az orvoshoz/szülésznőhöz, stb. jutok, aki jó nekem, (a szülésznőn nem változtatnék J )

- sokkal lazábban venni az egészet

- megszervezni a szülés utáni időszakot!

Én olyan ember vagyok, akinek rendkívül fontos az alvás, ráadásul sokszor nem is tudtam visszaaludni a gyerekkel. Itt a párom nagyon sokat segített azzal, hogy nagyon sokszor ő kelt fel hozzá.

- merni azt választani, ami az adott személyiségnek a legmegfelelőbb. Szerintem a gyerek is akkor boldogabb. Ugyan fontosnak tartom, hogy a kórházakban legyen választási lehetőség (rooming in, alternatív szülés, stb.), de mindenki azt választhassa, ami neki a legjobb, a szülés utáni időszakban is (pl. szoptatás).


Kedvenc könyv: 

Ina May Gaskin: Spirituális bábaság

Kedvenc oldalak: Szülünk-születünkhttp://www.crystalgarden.co

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése